Twitter Hyves Facebook Mail
Recent geplaatste filmpjes
Roger Federer trickshot
Roger Federer trickshot
's Werelds snelste drinker
's Werelds snelste drinker
Domme ontsnapte gevangenen
Domme ontsnapte gevangenen
21 kaarten optillen
21 kaarten optillen

Nieuwe hype onder tienermeisjes: verkleed jezelf als pop

Een mooi zangstemmetje of indrukwekkende dansmoves lijken haast niet meer voldoende om een goede YouTubehit te scoren. Het wordt bijvoorbeeld steeds populairder om als levende pop in een filmpje te verschijnen, compleet met grote starende ogen, getuite lippen en een porseleinen huidje.

 

Het idee om er uit te zien als een pop was al erg populair in Azië. Maar ook elders in de wereld lijkt het fenomeen steeds vaker voor te komen. Een voorbeeld van een 'poppenmeisje' is Dakota Rose, voor fans bekend als Kota Koti. Ze staat bekend om haar filmpjes over mode en beauty, waarin ze eruit ziet als een levensechte Barbie. Haar stijl lijkt op die van de Aziatische anime (Japanse teken- en animatiefilms). Grote ogen en lang stijl haar zijn hierbij de belangrijkste uiterlijke kenmerken.

Dakota is vermoedelijk tussen de 16 en 18 jaar oud en leeft in Amerika. Critici waarschuwen dat het meisje de 'seksualisering onder kinderen' bevordert. Maar Dakota is niet alleen in haar pogingen om een pop na te bootsen. Een ander voorbeeld is Venus Palermo, bekend als Venus Angelic. Ook zij werd populair door haar poppige uiterlijk. Het meisje heeft maar liefst 78 video's geüpload waarin ze als pop verschijnt. Die filmpjes, waarin ze vertelt hoe je er ook als pop uit kunt zien, zijn vaak honderdduizenden of zelfs miljoenen keren bekeken.

Volgens een krant uit Bolivia hebben wereldwijd duizenden meisjes interesse getoond om er precies zo uit te zien als Venus Angelic. 'Het is gevaarlijk dat meisjes op deze manier beïnvloed worden', zo klinkt het waarschuwend.

Nog een poppenvoorbeeld: de 19-jarige Naoko Kamijyo. Aan de New York Times vertelde ze: 'Ik ben niet heel erg knap, maar ik hou er van om me op te maken. Ik wil mezelf veranderen, om onherkenbaar te zijn. Wie wil er nu uitzien als zichzelf?' De tiener besteedt dagelijks zo'n twee uur om nepwimpers op te plakken, hairextentions in te doen en foundation en andere make-up aan te brengen. De filmpjes waarin zij die transformatie ondergaat, zijn goed voor soms tientallen miljoenen kijkers.

 

 


Bron: AD
Deel via:

Disclaimer